Menüpontok

2011. február 16., szerda

Vaszari Tamás: Vendéglátás-marketing

Kiváló kézikönyvről szereztem tudomást néhány héttel ezelőtt. A kifejezetten vendéglátó- és szállodaszakembereknek készült művel a szerző valóban régi hiányt pótol. Olyan szakterületet tár fel, ami ma már megkerülhetetlen a vendéglátásban dolgozók számára. 

Mikor beleolvastam és túljutottam három-négy fejezeten rögtön kiderült, hogy olyasvalakinek a tollából származik, aki nem a levegőbe beszél. Mint gyakorlott vendéglátós, azonnal felfedeztem azokat a pontokat, kulisszatitkokat, melyet nem leshet el más, csak aki az igazi „terepmunkákban” is részt vesz. Aztán amikor a szerzőről többet is megtudtam, azonnal világossá vált minden. A kiadó ezekkel a szavakkal ajánlja a könyvet.„Amikor az étkezés végén a felszolgáló a vendégtől megkérdezi, hogy mindennel meg volt-e elégedve, és a válasz 'Igen', az még nem jelenti automatikusan, hogy az illető valóban vissza is tér majd. Hogy miért? Azért, mert rengeteg étterem van még, ahol a vendég szintén remekül érezte magát.” - írja előszavában Vaszari Tamás, a Vendéglátás-marketing c. könyv szerzője. A könyv írója tudását a Budapesti Gazdasági Főiskola Vendéglátó és Szálloda szakán szerezte, öt nyelven beszél, hosszabb időt töltött Olaszországban, Franciaországban, Oroszországban és Ausztráliában, ami alatt végigjárta a világ legkitűnőbb éttermeit, hogy megfigyelje, mit teszi e helyeket valóban egyedülállóvá.

A Gasztrotop Kft. által kiadott Vendéglátás-marketing c. könyv új színfolt a vendéglátó szakirodalomban. Tetszetős megjelenésű, jól tagolt kiadvány, amely 26 fejezeten keresztül mutatja be, hogy egy vendéglátó egység számára melyek a sikeres működés, és a kiugrás lehetőségei napjainkban. Olvashatunk benne marketingtervről, helyszínválasztásról, fogyasztásösztönzésről, reklámról, arculat-, hírnév- és márkaépítésről.
A könyv külön kiemelt érdekességei azok a listák, melyeken a szerző tételesen felsorolja azokat a lehetőségeket, amik megvalósításával egy vendéglátó egység vonzóbbá teheti magát vendégei szemében. „E szakirodalom abban segít, hogy éttermünk valóban versenytársai fölé kerekedhessen, ahol a személyzet a lehető legjobban végzi munkáját, és ahová valóban érdemes be- és visszatérni.” – folytatódik tovább a Vendéglátás-marketing könyv...

A 354 oldalas, 26 fejezetből álló könyv remek és hasznos olvasmány a vendéglátásban dolgozóknak, külön előnye, hogy szakterület nélkül ajánlható! Ha kedvet kaptatok a könyvhöz, a Gasztrotop Kft.-nél rendelhetitek meg.