Menüpontok

2012. március 17., szombat

Édesburgonya pikáns-fűszeres raguval

Évekkel ezelőtt kóstoltam először édesburgonyát, az élmény azonban mind a mai napig tart. Ebből az érdekes alapanyagból még az ünnepek alatt sikerült elkészítenem ezt az ételt. Izgalmas ízek, némi egzotikum, pont az év utolsó hetére illő finomság.


Ennek a burgonyafélékhez sorolt zöldségnek semmi köze nincs a hagyományos értelemben vett burgonyákhoz. Húsa majdnem olyan sárga, mint a répáé, íze viszont a sütőtökre hasonlít, szénhidrátban és béta-karotinban gazdag élelmiszerAmerikától Afrikán és Délkelet-Ázsián keresztül Óceániáig a világ szinte összes trópusi, szubtrópusi vidékén termesztik. Ismert még batata, sweet potato, süßkartoffel, satsuma-imo vagy éppen patates douces néven is. A legtöbbet Brazíliában termesztenek belőle, ahol a szeszgyártásnak is alapanyagául szolgál.

Az édesburgonyát megmostam, és durván fél centinként bevagdostam, majdnem a végéig (érdemes óvatosan vágni, amint a fotó mutatja, nálam volt, ahol a kés kicsit megszaladt). Olívaolajjal meglocsoltam, sóztam, borsoztam, sütőbe tettem, és nagyjából egy óra alatt megsütöttem. A sülési idő természetesen a nagyság és a vastagság függvényében változik.
Mivel a burgonya hosszan sül, ezért a hozzáillő ragut, mártást, salsát, vagy amit éppen szántok hozzá, ráér az utolsó pillanatban megcsinálni.
Én egy kis ragu mellett döntöttem. Nagyon kevés zsiradékon apróra vágott házi kolbászt pirítottam, s hozzátettem egy gerezd apróra vágott fokhagymát. A háromszínű kaliforniai paprikát és a koktélparadicsomot felaprítottam, majd a piruló raguhoz adtam. Néhány percig együtt pirultak – figyelni kell, hogy a paprikák ne veszítsék el ropogósságukat –, majd a végén egy kis balzsamecettel tettem pikánssá a készülő feltétet. A burgonyával együtt fogyasztva egyszerre volt kissé csípős, fűszeres, egész enyhén édeskés. Isteni kombináció, érdemes kipróbálni.

Tipp: Nagyobb szuper- és hipermarketekben, zöldség-gyümölcs üzletekben Magyarországon is kapható. Ha édesburgonyát vásárolunk, vigyázzunk, hogy friss legyen - ilyenkor a felszíne kemény, feszes, sima. Nagy nedvességtartalma miatt csak néhány napig tárolható, és inkább száraz, hűvös helyen, mint hűtőszekrényben.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése