Menüpontok

2012. április 11., szerda

Good Food április

Ahogy már a múltkor is említettem, a Good Food első számát csak kissé késve kaptam meg, ezért nálam szinte összeért a március az áprilissal. Az aktuális szám persze a tavaszt helyezi előtérbe...

…így főszerepben a spárga, a spenót, de azért a retek is említésre kerül. Meglehetősen erősnek érzem az úgynevezett fúziós és a távol-keleti vonalat, viszont örömmel töltött el Azerbajdzsán konyháját bemutató írás. Hisz valljuk be, gasztronómiailag is igen keveset tudunk a közép-ázsiai országról.  
Rácz Zsusza, (Mentsétek meg Terézanyut) bevallottan csapnivaló szakács, kedveli a kettétépett zsemlébe tuszkolt kockasajtot párizsival, most azonban merész lépésre szánja el magát: sóban sült csirkét készít. Kulka János viszont pont az ellentéte. A vele készült beszélgetésből kiderül, hogy imád enni, ezért főzni is megtanult. Mestere F. Nagy Angéla volt, és elárulja azt is, hogy az egyszerű, házias konyhát szereti, főszerepben Zala és Somogy ízeivel. Aztán itt van Dudás Szabolcs, az encsi Anyukám Mondta séfje, aki több éves olaszországi munka után testvérével mégiscsak az itthoni boldogulást választotta. Ráadásul tették ezt egy bevallottan szegény régióban.

A nekem leginkább tetsző receptek:
Megrögzött húsevő: Kismalac hagymapürével, sertéssült tavaszi rebarbarával.  
Kevésbé húsos: Grillezett makréla narancsos-chilis-zsázsás salátával, fish & chips.   
Vega: Sajtmártásos makaróni, gombás-spenótos lepény.
Édességmegszállott: Feketeerdő fagylaltkehely brownie-val, ordás canolli, ja és persze csoki, csoki, csoki… Gordon Ramsay karamellöntetes profitterolt is készít.

Aligha lehetne színesebb, tobzódósabb tavaszt elképzelni. Egy kis kritikával azonban szeretnék élni: nekem – mivel szezonja van – nagyon hiányoztak a medvehagymás fogások, és szerintem a borválasztásokat, sőt magát az ajánlást is érdemesebb lenne kicsit átgondolni. Nem egy helyen találtam úgy, hogy nem történt igazi összekóstolás… Aki még nem tette, szerintem érdemes előfizetni a magazinra!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése